El dimarts dia 30 de Gener a les 11:00 del matí, uns alumnes de l’institut de Nàutica van venir per explicar-nos i parlar sobre uns quants temes com, primers auxilis, reanimació cardiopulmonar (RCP) i què és ser un socorrista.
La idea que varen tenir els professors era que cada classe estigués relacionada amb un d’aquells tres temes, però en realitat dels 15-20 alumnes de l’institut de Nàutica, es varen dividir en tres subgrups de 5-7 alumnes, va col·locar cartells sobre el tema que feien a la porta: 3rA = RCP / 3rB = Socorrisme / 3rC = Primers Auxilis.
Quan un grup (classe) acabava l’activitat, que era sempre d’una hora (sincerament podria haver hagut més temps per cada activitat ja que sempre anàvem a corre cuita), es canviava per la següent, es rotaven per ser més clars, fins arribar a la tercera classe (l’última activitat per tots). Penso que va ser una molt bona idea el que varen fer.
Vàrem aprendre moltes coses/conceptes, penso que on més vam aprendre (la nostra classe) va ser en el primer ja que era molt més dinàmic, ràpid, pràctic (i no tant teòric) i molt millor. Allà a la classe d’RCP, vàrem aprendre a saber actuar davant un accident (en cas que una persona es “desplomi”), saber què és el PAS (protegir, avisar i socòrrer), com actuar en cas de si està o no conscient, si respira o no i fer maniobres com PLS, maniobra front-mentó, RCP (amb maniquís) i més. Personalment la millor activitat de totes.
En la segona activitat (primers auxilis), vàrem aprendre que podíem haver cinc tipus d’emergències (en primers auxilis): Cremades, ofegaments, hemorràgies, cops/contusions i fractures. Com eren cada una i els graus “d’intensitat” o si era una ferida lleugera o de poca importància o greu, i sobretot sobre els animals i el perill en les platges. Vam aprendre sobre els efectes que ens poden produir alguns d’ells, on es troben i què fer en aquell cas, anar al socorrista del lloc on ens podrà atendre. I no gaire més, tot i que varen sobretot especificar què fer en cas d’asfixia, el què fer i actuar en que hi hagi una obstrucció en les nostre vies respiratories i la maniobra de Heimlich. A part d’això, tot era una presentació i hauria estat bé veure millor els animals que ens varen ensenyar.
I a l’última activitat la veritat no va ser gaire cosa, només vam veure què fa un socorrista, identifacar els diferents socorristes que hi ha (si està de “pràctiques” o si ja és un oficial), quins materials s’utilitzen i com poder arribar a ser un socorrista. En general no gaire cosa.
Tots els alumnes de l’institut Nàutica, només els que explicaven veritablement, eren molt bons i es notava que havien fet una molt bona feina, però havien d’altres que semblaven que estaven allà només per veure o no fer res (problema que no hauria d’haver passat, ja que semblava que a la classe hi hagués massa gent i hagués un ambient una mica “carregat”), però fora problemes “externs” en realitat va ser una gran activitat, sense cap problema el qual no canviaria res i que estaria molt bé tornar a fer ja que coses/activitats/excursions com aquestes són les que un acaba recordant. (Sergi) En resum una molt bona activitat, entretinguda, lúdica i on es pot aprendre moltíssim la qual tornaria a fer. (Marc) En la meva opinió aquesta activitat es molt necessària ja que mai es sap el que pot passar en un futur i ha estat bastant entretinguda.