La publicitat com a comunicació persuasiva existeix des de fa molt, inscripcions en papers, parets i papirs que anunciaven llistes de productes disponibles. També per el nivell d’inalfavetisme d’aquelles èpoques els missatges eren transmesos per pregoners, que ho anunciaven a crits. (existeixen des de l’antiga Babilònia, i l’antiga egipcià,)
El primer acunci escrit que es coneix es remota a l’any 3.000a.C, es tractava d’un simple cartell que estava a l’antiga ciutat egipcià de Tebas, atraves del qual sofregia la recomença d’una moneda d’or a qui captures i tornes al seu amo un esclau que es va escapar que es deia Shem.
La primera publicitat escrita en Anglès, va aparèixer a Anglaterra a l’any 1472 enganxada a la porta d’una església, el producte era un llibre.
La paraula publicitat va aparèixer per primer cop a l’any 1655, va ser utilitzada a la biblia per prevenir o advertir.
En 1960 va aparèixer el primer periòdic d’estats units, en 1704 el bòston news leder va ser el primer acunci a un diari que oferia una recompensa per la captura d’un lladre.
A mitjans del segle 19 va sorgir l’inici de la industria publicitària a estats units, que va provocar la revolució industrial, l’aparicio del diària que valia un cèntim va fer que el periòdic sigues un medi publicitari millor.
Durant la segona guerra mundial la publicitat va dedicar els seus esforços a la propaganda del govern. El consell publicitari de la guerra va planejar fer una gran diversitat de campanyes de serveis públics durant la guerra.
La publicitat dels anys 80, la publicitat va ser afectada per canvis com, nova tecnologia, fragmentaria de la audiència, consideració i crèdit.
En el cas de que ho vulguis més gràfic, aquí et deixo l’enllaç de la línia del temps.
https://www.tiki-toki.com/timeline/entry/1006330/Histria-de-la-publicitat/