Amb el grup 13, hem llegit els articles, i els hem comentat amb el grup i hem posat un exemple.

_______________________________________________________________________________________

Dirigir-se al públic com a criatures de poca edat.

La majoria de la publicitat dirigida al gran públic utilitza discurs, arguments, personatges i entonació particularment infantils, moltes vegades pròxims a la debilitat, com si l’espectador fos una criatura de poca edat o amb discapacitat intel·lectual. Com més es pretengui enganyar a l’espectador, més es tendeix a adoptar un to infantilitzant. Per què? “Si un es dirigeix ​​a una persona com si ella tingués l’edat de 12 anys o menys, llavors, en raó de la suggestionabilitat, tendirà, amb certa probabilitat, a una resposta o reacció també desproveïda d’un sentit crític com la d’una persona de 12 anys o menys d’edat.

Exemple: En les guerres, la Política…  Els mitjans creuen que no ho entenem, però en realitat sí.

 

_______________________________________________________________________________________

Utilitzar l’aspecte emocional molt més que la reflexió.

Fer ús de l’aspecte emocional és una tècnica clàssica per causar un curt circuit en l’anàlisi racional i per tant al sentit crític dels individus. D’altra banda, la utilització del registre emocional permet obrir la porta d’accés a l’inconscient per a implantar o empeltar idees, desitjos, pors i temors, compulsions o induir comportaments.

Exemple: Quan Mariano Rajoy fa les seves “bromes” i la gent el vota perquè els hi fa gràcia.