Cada dijous faig dues hores d’alemany com a assignatura optativa. Fins l’any passat em resultava profitós i fins i tot entretingut, però trobo aquest trimestre no està servint de gaire per aprendre l’idioma…
Bàsicament estem les dues hores de la classe fent qüestionaris sobre uns capítols en alemany, que estarien molt bé si els féssim entre tots i hi hagués gent participant, però el cas és que els fem en parelles o sols i ens posen pressió per fer-ne masses en el poc temps que tenim. Per això acabem fent-ho més per la nota que per aprendre i el vocabulari no se’ns queda. Això es pot deure també a que anem al ritme dels que no ho fan pensant, sinó copiant. Com van més de pressa i dissimulen, fan quedar als que ho fan a consciència com els lents, i per això aquests treuen pitjor nota.
Crec que hauríem de fer les classes d’una altra manera. No dic que no fem feines en grups o parelles, però estaria bé que fos el professor qui en ensenyés i no un ordinador, ja que ara en Romà només està allà per supervisar i comprovar els exercicis de pronunciació.