Durant l’última sessió de filosofia a l’institut, els meus companys i el meu grup de treball vam presentar el que eren els agents de socialització i com ens afectaven en la nostra manera de ser, actuar, i relacionar-nos.
El meu grup va explicar l’institut com a agent de socialització, i vam exposar que era de les etapes que més ens definien com a individus, ja que és quan ens comença a formar de veritat la nostra personalitat, la qual esdevindrà d’una manera o una altra en funció de amb qui ens relacionem i com interactuem amb dit grup. L’institut també pot resultar un període molt estricte socialment, ja que hi ha una forta pressió dels companys per encaixar o agradar, la qual cosa ens pot fer actuar d’una manera no tan fidel a la nostra persona.
L’institut també forma als alumnes d’una certa manera a través del sistema educatiu que acati. Pot regir-se per un sistema autoritari, el qual proporcionarà una serietat cap als estudis (que pot afavorir l’assoliment de les competències que ha de tenir l’alumnat, però limitarà la llibertat de l’alumne per expressar-se), o bé per un més liberal, que convidarà als joves a socialitzar més sovint i a desenvolupar la seva personalitat amb més freqüència i eficàcia.