28 de juliol de 1938

Estimada Mercè, com estàs?

No he rebut notícies teves des que vas tornar ho sento per no haver-te escrit abans però estava molt ocupat amb el tractament vull que s’acabi ja, una metgessa m’ha dit que a l’Ebre ha començat una batalla que probablement acabi molt malament si la perdem, però a aquestes altures em dóna igual la guerra.

Desitjaria veure’t la cara en aquest moment de crisis i fer que el dolor se’n vagi però les metgesses no ens deixen, diuen que no és segur, ja que podria empitjorar i mai deixaria que res et fes mal ni jo mateix, encara que fos indirectament.

Espero la resposta com si fos un regal diví, sembla que veure’t sigui impossible.

Atentament Màrius

Al finalizar, trabajó en dos periódicos de su propiedad, El duende satírico del día (1828) y El pobrecito hablador (1832-1833), algún tiempo después colaboró como crítico de teatro con el diario nacional La revista española, donde utilizaba el seudónimo de Fígaro.

Fue uno de los periodistas más famosos y mejor pagados de España y participó en diversas publicaciones además de escribir la novela El doncel de Don Enrique el Doliente (1834) y la obra de teatro Macías (1834).