L’últim dimecres el 28 de Març vam anar a la Facultat de Matemàtiques i Estadística. Que va ser una sortida per l’obertura de la nova situació 306_No ho dic jo ho diuen les dades.

Allà ens van fer una presentació sobre la FME en si, i com va començar a fer els concursos d’experiments especialment adreçats pels alumnes d’ESO i batxillerat. També ens van explicar que el concurs bàsicament està dissenyat per a animar els estudiants i fer-los conscients d’utilitzar l’estadística com una eina. I si no recordo malament el dia que vam anar havien fet 10 anys i per això ens van regalar una bossa de roba amb carpetes, un llapis i una agenda. Després de fer-nos aquesta xerrada d’una hora o més ens van separar per escoles i cadascú feia l’activitat que li pertanyia, nosaltres vam haver d’anar en una sala on ens van fer una explicació de com funciona i perquè serveix l’Idescat. El sincerament una explicació molt pesada, ja que només ens van explicar coses que ja sabíem.

Aleshores una vegada acabada l’explicació eterna sobre l’Idescat ens van premiar un pica pica per a aguantar aquella explicació tan pesada. Després ens van portar una altra vegada en la sala que estàvem abans i ens van ensenyar quatre vídeos informatius. El primer vídeo era una escena de 21 Black Jack, on s’explicava el problema de les tres portes. El que consistia en el fet que havíem de suposar que estem en un programa i ens diuen de tria una de les tres portes que hi ha, en una hi ha un cotxe i en les altres cabres, suposem que tu tries la porta numero 1. Com que el presentador sap el que hi ha darrere de cada porta aleshores ell ens obra la tres i surt una cabra. I després et diu: vols canviar a la 2? I li dius que si, i aleshores ens preguntem per què?, doncs perquè quan tenia les tres portes tancades tenia un 33,3% de possibilitat de sortir guanyant. I ara que ens donen una altra oportunitat d’elegir la porta ara tenim un 66,7% de sortir guanyant si elegim la porta dos, gràcies el 33,3% d’avantatge.

I bàsicament els altres tres vídeos també eren escenes de pel·lícules on sortien com utilitzaven l’estadística de diferents maneres. Una vegada acabat de fer aquest taller vam fer un Kahoot i després vam tornar cap a l’institut.

La sortida en si, no m’ha agradat gens perquè es va fer molt pesat el final amb tanta informació que ens van donar, en un cas ens van llegir la Viquipèdia o sigui que la informació no era gens fàcil d’entendre perquè no estava posada amb les paraules que nosaltres poguéssim entendre. En conclusió crec que aquesta sortida m’ha provocat no elegir l’estadística en un futur.