PRIMER DIA

El dimarts 18 va ser el primer dia al Camp d’Aprenentatge. Vam sortir a les 8 del matí de Barcelona. Vam arribar allà cap a les 4 de la tarda. Després d’una estona lliure, vam fer una activitat d’orientació amb brúixoles i mapes. També ens van explicar la història de Caterina Albert, una comtessa que es va amagar al seu castell quan uns soldats la volien treure. Ella va viure tres anys al seu castell, amb tots els seus servents. Els soldats van creure que, amb el temps, sortiria o es moriria de gana. Però com que el castell tenia un passadís soterrani per on passava un riu amb truites. Llavors i menjaven aquells peixos.

A més, a la nit vam anar al poble d’Esterri.

SEGON DIA

EL dimecres 19, pel matí vam anar al bosc de l’Avetosa. Ens van explicar moltes coses, com per exemple com estudien la vida del ossos, com creixen els avets i perquè alguns creixen més que altres. A més, vam observar petjades i excrements d’animals, per classificar-los entre herbívors o carnívors, vertebrats o invertebrats, mamífers, aus, rèptils, amfibis o peixos… Quan vam arribar a la casa, vam premsar petjades de diferents animal sobre una mena d’argila.

Com el dia anterior, a la nit vam anar al poble.

TERCER DIA

Vam pujar fins a l’estany de Sant Maurici amb uns taxis. Allà vam pujar una estona per la muntanya, fins que vam arribar a l’estany. Llavors vam estar una estona allà, que hi havia neu. Ens van contar la llegenda dels Encantats, unes muntanyes que es veien des del lloc on estàvem. Vam baixar fins la casa de colònies i vam escriure aquesta llegenda en el Quadern de Viatge.

A la tarda i a la nit vam anar al poble d’Esterri.

QUART DIA

El dia 21, tot i que va ser el nostre últim dia, vam fer una activitat molt divertida. Va anar a un riu, el Son, i vam completar un dossier on havíem de mesurar la profunditat del riu, la velocitat del seu cabal, la seva longitud… També vam agafar pedres del fons del  riu, on vivien bitxos (per mi molt fastigosos) i vam relacionar-los amb uns dibuixos que teníem al dossier. Vam veure quantes potes tenien, si eren o no dins d’una mena de capsa i com es desplaçaven.

Vam tornar a la casa de colònies i vam dinar. Després de menjar, vam tornar cap a Barcelona.