Vam veure una pelicula titulada ‘The Jones’.

RESUM:(ATENCIÓ SPOILER):The Joneses és una pel·lícula que tracta sobre una família que arriba a un barri d’ingressos mitjà-alts en els Estats Units. La família Jones té tots aquells productes que un vulgui comprar (roba de disseny, descapotables d’alta gamma, electrònica, mobiliari car, etc.) i semblen ser feliços, convertint-se en el focus d’atenció dels seus veïns. Però en realitat els Joneses no són una família, sinó empleats d’una agència de publicitat. Els cotxes, la roba que porten, el menjar que compren, etc ha estat posada aquí per l’agència de publicitat amb l’únic objectiu que els membres de la família la mostrin als seus veïns, els expliquin les bondats i aquests la comprin.

El cognom de la família (Jones) està molt ben triat perquè en anglès americà ha una expressió “keeping up with the Joneses” que fa a mantenir el nivell de vida dels veïns. Si el veí es compra un cotxe nou cal adquirir un d’igual o superior. Si se’n va de vacances a França nosaltres ens anem a Itàlia, etc. Però tornant a la pel·lícula, aquest tipus de màrqueting viral, d’escamot o furtiu (segons el nom que se li vulgui donar) és posat en pràctica per algunes empreses, per exemple intentant arribar a àmbits als quals mai podrien arribar o per exemple intentant donar una imatge diferent o aconseguir per un altre canal. Òbviament les empreses no ho fan directament, sinó que ho fan a través d’agències especialitzades en això. No se sol portar a un extrem de la pel·lícula (que jo sàpiga), però és una cosa que resulta molt atractiu als departaments de màrqueting. I si en comptes de recomanar-aquests texans un actor de Hollywood ho fa un amic teu que lliga més ¿els compraries? Òbviament no sempre és possible d’aplicar aquestes eines (sense entrar en el debat sobre si són ètiques o no). A més si s’arriba a descobrir el pastís (com ja ha passat més d’una vegada) és molt probable que els usuaris s’enfadin i acabin saltant contra el fabricant. Res és perfecte. Així que per a aquest diumenge recomano la pel·lícula The Joneses, crec que no està doblada al castellà, però amb subtítols no hauria de ser un problema. A més, les actuacions de David Duchovny i Demi Moore no estan malament.

Aquesta pelicula et fa entendre el poder que té la publicitat.