FREIGHTENED (el transport marítim)
Divendres passat vam veure el documental de “Freightened”, un documental que ens parlava sobre que és el que no veiem i no ens diuen sobre el transport marítim. Tothom pensa que és una bona manera de portar coses, de transportar.
En el documental fan referència a tot allò que no sabem i que va més enllà de les coses que ens diuen. Segons el documental, la indústria del transport marítim és una de les pitjors per a tothom. La gent que controla les més grans empreses d’aquesta indústria, són dins el rànquing de gent més rica del món. En canvi, la gent que hi treballa en qualsevol cosa dins aquest tema, són gent molt pobre. Les grans empreses del transport marítim s’aprofiten dels països amb menys treballadors i menys ben pagats, igual que totes les grans empreses de qualsevol indústria: es deslocalitzen.
En el documental també hi ha exemples en els quals ens podem fer la idea de moltes coses relacionades amb el transport marítim. Per exemple, un muntacàrregues pot portar uns 10.000 contenidors, mesura l’equivalent a 3 camps de futbol, més o menys i el més important i més dolent per a tothom: contamina més que 5 milions de cotxes, cosa que vol dir que amb 20 muntacàrregues valdria per contaminar més que tots els cotxes del món; però aquest no és el gran problema, el problema més gros és que tenim al voltant de 60.000 muntacàrregues d’aquestes dimensions i qualitats.
Una altra cosa que es parla en el documental és què passa en els muntacàrregues i com ho gestionen les multinacionals. Segons diu el documental, els treballadors a bord poden estar fins a 10 mesos, cosa que vol dir que no poden veure les seves famílies. Vosaltres pensareu, però com a mínim poden trucar-los o fer un “Skype”. Doncs no! Durant “l’estada” al vaixell, no tenen accés a cap d’aquestes coses. A més, dormen molt poc i durant els àpats estan en silenci. Molts d’aquests treballadors acaben amb alguna depressió per la soledat durant 10 mesos.
Segons el meu perer, el documental és una bona manera d’intentar conscienciar a la gent sobre com ens controlen les multinacionals. Tot i això, les grans indústries i empreses tenen massa poder perquè un documental els hi pugui fer res. Però bé, és una bona manera de començar.
També dir, que m’he quedat força al·lucinat amb totes les dades que ens ha donat el documental, penso que no està gens bé el que passa amb el transport marítim.
M’ha agradat força el documental i crec que s’hauria de començar a fer entendre a la gent que estan donant poder a gent que no està fent les coses bé, ens estan destrossant el món!!!