A la SA_304 IDENTITATS, en l’àmbit social, hem estat treballant la Reforma i la Contrareforma. Després de fer diversos treballs sobre el tema, he, hagut de fer una producció final, un audiovisual educatiu. Aquest consistia en explicar aquest complex tema, i recollir les idees principals en un vídeo.

Podíem fer servir qualsevol tècnica audiovisual: animació, stopmotion, vídeo-entrevista, animació interactiva, videoclip musical, etc. Nosaltres vàrem fer un “draw my life”. La durada havia de ser entre 2:30 minuts i 5:00 minuts.

Explicar un tema com aquest en dibuixos, no és feina senzilla. Tot i això, vam decidir fer-lo, i va quedar molt bé. A l’hora d’ajuntar i editar els vídeos, vam tenir certs problemes, aquests van impedir que ens quedes com nosaltres volíem, i va sortir un vídeo que quedava lluny de les nostres expectatives. No vam poder editar els vídeos, perquè cap editor ens detectava ni ens els deixava pujar. Després d’intentar-ho amb diferents editors i portàtils, vam intentar buscar una solució. L’única que vam trobar, va ser fer captures als dibuixos acabats. Això va fer que el vídeo no fos didàctic ni entretingut, però vam preferir això, que no entregar res i treure un 0.

Respecte al treball, vam haver de treballar de valent. Primer vam posar les idees principals en un document, i a continuació les vam redactar. Aquest guió el vam fer amb ajuda de l’esquema fet a classe i dels coneixements obtinguts a les classes anteriors. En el vídeo, fem una petita introducció, per situar a la gent a principis del segle XVI. Després expliquem la Reforma i la Contrareforma. També el Luteranisme i la seva expansió, el Calvinisme i la seva successora, l’Anglicanisme, la Companyia de Jesús, el Concili de Trento i finalment de l’Index Librorum Prohibitorum i la Santa Inquisició.

Vam aconseguir recollir les principals característiques en 4:38 minuts de vídeo.

En conclusió, crec que podríem haver fet un treball de 9-10, però a causa de tots els impediments i problemes que vam tenir, ens mereixem un notable.

A classe també vam veure els treballs dels altres grups, i el que més em va agradar va ser el del grup 1, va fer un molt bon treball. Van fer un “draw my life”, com nosaltres, però ells van poder-lo editar bé. Em va agradar molt la idea de fer-ho a llapis i en el vídeo passar-ho a pilot, crec que ha sigut molt ingeniós. A més a més, els dibuixos estaven molt ben fets i els tocs de color, amb el retolador vermell, li donava color, alegria i dinamisme al vídeo. Crec que estava prou ben redactat i els dibuixos complementaven molt bé l’explicació. Pel meu gust i el meu entendre, crec que és un treball molt treballat i ben executat.