Aquesta pràctica d’àcids i base consistia a esbrinar el pH de diferents maneres i de diferents substàncies. El pH és una mesura per quantificar el grau d’acidesa o basicitat d’una substància.
Primer de tot, vam posar cada una de les substàncies escollides en un vas de precipitat. Un cop vam tenir totes les substàncies en els vasos de precipitats, vam etiquetar-les per posteriorment saber que contenia cada vas.
El primer procediment per determinar el pH va ser amb ajuda del paper tornasol. Vam posar en contacte el paper amb la dissolució, el vam treure d’aquesta al cap d’un o dos segons i vam veure a quin color canviava el paper tornasol. Amb ajuda d’una taula de pH, vam determinar quin pH tenia cada substància.
El segon procediment per determinar el pH va ser amb el sensor pH. Aquest ens va donar un resultat més precís. Primer vam connectar el sensor a l’ordinador. Després vam enfonsar el sensor a una substància i vam esperar fins que es mantingui el resultat de la gràfica. Abans de tornar a enfonsar el sensor en una altra substància, és important netejar-lo bé amb aigua i assecar-ho amb un paper!
L’últim procediment per determinar el pH va ser amb els indicadors. Primer vam tirar unes gotes de fenolftaleïna en les substàncies àcides i neutres. Vam veure com a la substància no li passa res. Posteriorment vam tirar unes gotes de taronja de metil a cada una de les substàncies. Vam veure com cada una va adoptar un color diferent entorn el caràcter que tenia. Finalment vam tirar unes gotes de fenolftaleïna a les substàncies bases, que van adoptar un color fúcsia o rosa.
El que vaig aprendre amb aquesta pràctica va ser com diferenciar substàncies àcides de bases. Em va agradar molt fer-la!