El Mètode

Per començar la situació de “403. STATU QUO” vam veure la pel·lícula El mètode Grönholm de Jordi Galceran, autor que inicialment ja havia escrit i dirigit una obra de teatre amb el mateix títol i tema.

Em va fer gràcia veure la pel·lícula perquè el meu pare n’havia fet els decorats i m’havia comentat que va ser rodada amb molt poc temps i amb els mateixos actors que havien fet l’obra de teatre.

El plantejament és interessant perquè tracta fins a quin punt pot arribar la competitivitat laboral. L’argument gira entorn al procés de selecció d’una multinacional i les reaccions dels quatre candidats que ja es troben a la fase final. El procés de selecció està molt exagerat per denunciar com es poden trencar els límits morals, tant per accedir a un bon càrrec com per contractar el millor candidat. És, per tant, una bona pel·lícula per fer una reflexió sobre aquests temes.

Related image